петък, 10 януари 2014 г.

Какъв дисплей да изберем при покупка на лаптоп


      Повечето потребители при покупка на нов лаптоп имат изисквания, свързани най-вече с  неговата мощност, издържливост на батерията, бърз процесор, памет и др. Много малка част обръщат внимание на вида дисплей, който предлагат различните производители и имат предпочитания дали да е гланциран или матов.
    За някои хора матираните дисплеи са старомодни и предоставят размазана картина, туширани цветове или по-малък ъгъл на възприемане. Разбира се други ги предпочитат, защото са по-добър вариант за работа с лаптопа на открито, тъй като светлината не се отразява в него. Това е и едно от най-големите предимства на тези монитори. Производители като Toshiba, Fujitsu, Siemens, IBM и др. все още предлагат този вид дисплеи. Хора, които се занимават професионално с архитектура, проектиране, счетоводство и др. предпочитат матовите дисплеи.
    Безспорно по-модерни са гланцираните дисплеи и по-голямата част от новите модели притежават именно такива. Основните им предимства са- изглеждат добре,  предлагат по-наситени и ярки цветове, и по-добър контраст. Почти 80 % от новите лаптопи се произвеждат с такива дисплеи.
От друга страна те не са подходящи за определен тип дейности, като дизайн и предпечат например, понеже изкривяват в някаква степен реалните цветове. Също така отразяват силно светлината и може да затруднят работата ви с лаптопа. Огледалните изображения върху дисплея са едни от най-големите дразнители за потребителя.
   Изборът на дисплей е пряко свързан най-вече с отговорите на два въпроса- за какво ще използвате лаптопа и къде най-често ще го използвате. Освен това обърнете внимание защо е важен дисплеят когато купувате лаптоп:
  • Дисплеят е основната комуникация между виртуалния свят и потребителя
  • Този компонент има влияние върху здравето на потребителите - умора, нарушено зрение, главоболие
  • Професионалната и дори любителската работа с цветове зависят главно от качеството на дисплея
  • Изборът на качествен дисплей е дългосрочна инвестиция.
    

Няма коментари:

Публикуване на коментар