петък, 9 август 2013 г.

Лаптопи Acer и още нещо

   
  Една от най-популярните в световен мащаб международни корпорации, които разработват компютърни технологии и електроника е Acer Incorporated. Тя е специализирана в производството на настолни компютри и лаптопи, персонални цифрови помощници (PDA ), сървъри, устройства за съхранение, дисплеи, периферни устройства и др. Ето и някои интересни факти, свързани със създаването и развитието на компанията:
    Знаете ли, че Acer е основан от Стан Ши, съпругата му Каролин Йе и група от още пет личности под името Multitech през 1976 г. със седалище в Хсинчу Сити, Тайван. В самото начало компанията се е занимавала с дистрибуция на електронни компоненти и консултация при използването на микропроцесорни технологии.
   През 1981г. компанията пуска на пазара Micro-Professor компютърен инструмент, който се превръща в хит. Той е  с размер на голям речник, а цената му 100 американски долара. След това компанията развива първите IBM съвместими компютри. 
   През 1987г. година компанията е преименувана на Acer. Любопитна подробност е, че тя стартира с единадесет служители и капитал от 25,000 американски долара. Постепенно Acer се разраства и разширява в стратегически и географски аспект. Компанията се нарежда на 8-мо място  сред най-големите компютърни марки в света.
   През 1991г. Acer въвежда ChipUp, първото решение за ъпгрейд на процесора и  AcerPAC (Personal Activity Center) доставящ мултимедия до компютъра. AcerPAC е комбиннация от вграден телефон, факс, модем, алармен часовник, AM / FM приемник, осем-канална стерео система със смесител, CD-ROM устройството и множество предварително заредени приложения. 
   През септември 1995г. Acer Aspire със своя иновативен дизайн допринася за огромния успех на корпорацията, увеличаване на продажбите и като цяло превръщането и във фактор в индустрията.   
     През 1996 г. Acer представя Nuovo Notebook PC, лаптоп с иновативна система за управление на захранването Heuristic Power Management (HPM), която е в състояние да научи специфичното поведение на потребителя и след това да предоставя съответната мощност. Acer нарича новата технология Power on Demand”. 
    През 1997г. дружеството закупува отдела за лаптопи на компанията Texas Instruments. В края на 2000г. Acer обявява решението си за собствено производство на всички компоненти.
     През 2001г. водещ мотив на Acer е подобряването живота на хората чрез технологията, затова тя приема и нова корпоративна идентичност. На следващата година стартира Acer Aspire, внасяйки свежест в стандартите за домашни компютри и лаптопи в глобален мащаб.   
     През 2003 г. е представена платформата Empowering Technology, която интегрира хардуер, софтуер и услуги. 
    2006г. е изключително успешна година-компанията заема 3-то място сред производителите на лаптопи, 4-то място сред производителите на настолни компютри в света и отпразнува своята 30-та годишнина.
   През 2007г. Acer приключва придобиването на производителите на лаптопи Gateway и Packard Bell, завършвайки глобалния характер на компанията.
    Ключов фактор за успеха на Acer Group е мулти марковата стратегия. Всички фирми от групата(Acer, Packard Bell, Gateway и eMachines) благодарение на индивидуалността и идентичността на всяка отделна марка развиват във времето собствени уникални клиентски бази.

Няма коментари:

Публикуване на коментар