Електронният магазин има сходни функции, правила и механизми за осъществяване на продажбите с обикновения магазин. Трябва да се привлече вниманието на клиентите, да се задържи интереса, да се отговори на тяхните потребности за да купят определена стока.
Всеки търговец на едро или дребно, всеки, който произвежда собствен продукт или услуга има възможност да се заеме с отварянето на интернет магазин. Добре е да знаете, че не е нужно да сте собственик на обикновен магазин за да си имате електронен такъв, докато за обратният вариант е задължително условие.
Какво всъщност представлява интернет магазин - готов софтуер, който предоставя възможност на търговеца да представи и изложи своите стоки чрез снимков и видео материал, описание на техните характеристики и особености и др. с цел привличане интереса на потециалните клиени.Освен това вие сами определяте цени, промоции и отстъпки.
Когато даденият клиент направи своя избор на стока, тя автоматично се изпраща в т.нар. „количка” или
„кошница” подобно на тези в големите супермаркети. Освен това потребителите могат да пазаруват няколко продукта като през това време виждат и общата цена, която трябва да заплатят. Когато поръчката е потвърдена от страна на клиента, ще бъдете уведомени чрез електронната поща, и съответно стоката трябва да се опакова и изпрати до посочения адрес. Готовият софтуер ви предоставя възможност да изберете начина на плащане.
Много е от фирмите, които продават лаптопи, компютри, монитори, принтери и други такива техники, имат онлайн магазин за лаптопи, което им помага много в продажбата.
Когато стартирате такова начинание, обърнете внимание на положителните страни и предимствата на електронния магазин:
- Реално такъв магазин работи денонощно през цялата седмица, тъй като самият софтуер приема направените поръчки.
- Електронният магазин функционира без да ви се налага да правите разходи за за наем, за ток, вода, заплати, осигуровки и др. Това от своя страна ви предоставя възможност да предлагате своите продукти на по-ниска цена в сравнение с обикновен магазин.
- За да развиете своя търговска марка, не е нужно да правите големи инвестиции,а и можете да достигнете до клиенти от всяко населено място.
- Освен това не е нужно да имате големи количества от всички стоки в наличност, което от своя страна ще ви спести разходи за наем на складови помещения и доставка.
- Хората, които пазаруват онлайн са склонни да похарчат по-големи
- суми отколкото в обикновен магазин.
Преди да създадете собствен електронен магазин, направете внимателно планиране и следвайте ясна бизнес логика. Преценете и вземете решение какво точно ще продавате-дрехи, техника, книги, бижута, музика или друго. Определете и целевата група, планирайте кога ще започне да функционира магазинът, рамките на бюджета и през какъв интервал от време ще добавяте нови стоки.
Няма коментари:
Публикуване на коментар