Все повече хора в съвременния технологичен свят се ориентират към отваряне на онлайн магазини, което е едно съвсем достъпно начинание. Няма точна статистика колко такива магазина работят към настоящия момент в България, но със сигурност конкуренцията е голяма. В случай, че решите да се насочите към този тип дейност, добре е да се информирате предварително като направите реална преценка, тъй като съществуват различни мнения и заблуди за бързи печалби и т.н.
- Онлайн магазините не са безплатни-може да се намери безплатно само базовия софтуер. Безплатни са и някои скриптове за изграждане, с чиято помощ се изграждат основите на вашия онлайн магазин. Имайте в предвид, че добрите модификации, необходимите ви персонализации и подобрения, хубавите шаблони са платени. В зависимост от нуждите,разходите за завършен магазин могат да варират от стотина до към няколко хиляди лева.
- Поддръжката на онлайн магазините не е евтина. Един посещаван онлайн магазин настройки може да генерира такъв трафик, за който ще ви е нужен сериозен хостинг план. С цел защита данните на клиентите и магазина ще ви е необходим IP адрес за инсталиране на криптиращ протокол (SSL).Ще имате нужда и от хора за въвеждането на продукти, описания, снимки, цени, връзка с клиенти, промоции, премахване на изчерпани количества и т.н.
- Онлайн магазините не се правят бързо-инсталирането от опитен човек може да отнеме час, но то представлява само създаването на база данни и копиране на файлове в съответните директории на избрания хост. Получава се работещ, но празен онлайн магазин. Следващите стъпки са дизайн, превод, настройки на модулите за плащане и доставка, общи настройки, създаване на първите категории на магазина и вкарване на продуктите. В зависимост от броя продукти и правените преработки на софтуера направата на онлайн магазина може да отнеме между един и шест месеца.
- Оптимизирането на онлайн магазин (SEO) има своите специфични особености и тънкости. Основното различие на един онлайн магазин с останалите сайтове е, че потребителите не търсят главния сайт, а конкретен продукт. Изборът на ключова дума е решаващ-тя трябва да бъде максимално близо до това как ще бъде потърсен продукта. Ключовата дума, която оптимизирате е името на продукта и се съдържа в описанието, тайтъла, мета таговете и в алт тага на изображението на продукта. От друга страна ботовете започват да обръщат много голямо внимание на микротаговете. Използването им гарантира, че продуктовата ви страница ще бъде лесно разчетена от ботовете на търсачките.
- Не очаквайте мигновени продажби- първата можете да я очаквате до месец, два. Това се дължи на основно две неща – позициониране и конверсия. Позиционирането при търсене, т.нар. SERP (Search Engine Result Position), се определя от направеното onpage и offpage SEO, а конверсията е коефициент показващ колко посещения на продукт са необходими, за да се получи поръчка.
- Цената не основен стимул за покупка-не забравяйте, че онлайн продажбите се извършват дистанционно. Затова важно е да дадете изчерпателна и достоверна информация. Обърнете внимание и на правописа и доброто представяне на ценовите оферти.
- Първото впечатление е изключително важно- разширението на домейна, където ще се намира вашия онлайн магазин гради доверие.Първо потребителите проверяват доколко сайтът вдъхва сигурност, тъй като в повечето случаи подхождат с недоверие заради разпространените мнения и заблуди в интернет пространството. Желателно е да вземете .bg домейн-той е в пъти по-скъп от .com или .net, но си има своите предимства.
- Ще ви е нужна фирма-НАП имат бюджет за контролни поръчки, а и клиентите обръщат все по-голямо внимание на тази подробност.
- Не подценявайте виртуалните посетители- според много анкети 58% от потребителите започват да търсят продукт през търсачките, 24% започват от фирмените сайтове, а 18% - от социалните мрежи.Конкуренцията между онлайн магазините е голяма, затова за бъде избран продукт от вашия магазин, той трябва да бъде проверен от потребителите.
- Крайният успех на вашия онлайн магазин зависи от развитието на сайта, изграждането на база от постоянни клиенти,интегрирането в социалните мрежи, постоянното изграждане на връзки, писането в тематични форуми и блогове. А най-важното е непрекъснатото изграждане на доверие към сайта, продуктите в него и фирмата зад тях.
Няма коментари:
Публикуване на коментар